26. ledna 2020 | Dan Urbánek

Pro nepřítele kampaň, pro přítele outsourcing marketingových služeb

Minulý týden rozčeřila hladiny mediálních i politických vod série výborných článků serveru Aktuálně na téma propojení společnosti Home Credit, PR agentury C&B, několika politiků a v neposlední řadě i jednoho internetového média. Pravděpodobně to zatím nebyly články poslední, protože napsat se toho dá o dané věci ještě mnoho.

Například to, že lidé z C&B nepracují pouze pro PPF, Václava Klause mladšího z Trikolóry či pana Nachera z pražského ANO. Z veřejných zdrojů lze dohledat, že další společnosti vlastníka a ředitele C&B Tomáše Jirsy a Tomáše Sazimy pracovaly za veřejné peníze i pro další politiky a v současnosti jsou využívány i pražskými městskými společnostmi.

V registru smluv se například dočteme, že další společnost Tomáše Sazimy Spin PR v roce 2017 prováděla pro Středočeský kraj „analýzu mediálních aktivit krajských zastupitelů ODS“, chystala tiskové konference a zprávy či připravovala proslovy a mediální vystoupení. V letech 2017 a 2018 také poskytovala různé služby související se sociálními sítěmi městské části Praha 10.

Tomáš Jirsa (mimo jiné exředitel kabinetu primátora Pavla Béma, bývalý vedoucí falešných zaplacených internetových diskutérů pracujících na zakázku pro Víta Bártu a donedávna i jedna z tváří zpravodajského serveru Info.cz) pak vlastní přes společnost C&B Group a.s. také společnost HI-LIGHTS, která minimálně od března 2017 poskytuje za 55 000 korun bez DPH měsíčně mediální monitoring pražskému dopravnímu podniku. Letos v dubnu pak HI-LIGHTS podepsala smlouvu o poskytování mediálního poradenství také s Pražskou vodohospodářskou společností a Pražskými vodovody a kanalizacemi.

Po sérií článků na Aktuálně se tedy můžeme ptát i na to, jestli to nebyly právě politické konexe, co pomohlo pánům z C&B dostat se ke starému známému zlatému vejci - dobře placeným outsourcovaným PR a marketingovým službám pro veřejné instituce.